Pinguins zijn leuk! - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Fleur en Pim Verhulst en Lindemans - WaarBenJij.nu Pinguins zijn leuk! - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Fleur en Pim Verhulst en Lindemans - WaarBenJij.nu

Pinguins zijn leuk!

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Pim

11 Maart 2007 | Zuid-Afrika, Simon's Town

Hoi hoi!

ik dacht ik zal ook weer eens even wat schrijven. Eergisteren zijn we dus via een hele mooie route naar Cape of Good Hope en Cape Point gereden. Supermooi uitzicht en allemaal dierentuindieren gewoon in het wild langs (of middenop) de weg! Het begon met een paar struisvogels en gemsbokken die rustig langs de kant van de weg van de zon aan het genieten waren. Daarna bij Cape of Good Hope een heleboel 'rock dassies', een soort van murmeltieren die heel dichtbij kwamen, erg schattig. Ondertussen stonden overal bordjes die je waarschuwden voor alle bavianen die daar leven en dat je ze niet mag voeren enzo. Maar toen we aan het eind van de dag wegreden bij cape point waren we toch wel een beetje teleurgesteld dat we er nog geen een hadden gezien. Dat hebben we geweten want het volgende moment konden we niet verder rijden omdat er een hele bavianenfamilie op de weg zat (een stuk of 20). Die waren niet echt onder de indruk van onze auto en gingen dus ook niet opzij!
Uiteindelijk konden we toch doorrijden en zijn we ergens aan de kant van de weg gestopt om naar een prachtige zonsondergang in de zee te kijken.

Gisteren hebben we de spullen ingepakt en zijn we verder gereden. (We hebben nog steeds die 2 duitse jongens bij ons want dat is wel gezellig en zij vinden eigenlijk precies dezelfde dingen leuk als wij).
Na een uurtje rijden kwamen we aan in Simon's Town, een plaatsje aan de oostzijde van het Cape peninsula. Ingecheckt in het backpackers hostel en daarna naar het strand want hier leeft een grote kolonie africaanse pinguins! Dat was echt geweldig. Er was een strand waar je niet op mocht waar de meeste pinguins (met jongen!) zaten. Maar een eindje verderop mocht je wel gewoon op het strand en daar zaten ook pinguins. Die komen dan dus gewoon op een meter afstand langs je heen waggelen, super leuk! en wel een stuk of 50 foto's gemaakt. (die we helaas nog niet op de site kunnen zetten). 's avonds in het hostel onze eerste braai meegemaakt, erg lekker en gezellig, en daarna nog met een paar andere backpackers en locals biertjes zitten drinken tot...(ik weet niet meer precies hoe laat). Vandaag is er een grote jaarlijkse fiets race over het hele peninsula waardoor alle wegen zijn afgesloten, dus we kunnen even niet weg. Ze komen wel recht voor het hostel langs, dus leuk om te zien. Als het goed is kunnen we rond een uur of 3, 4 weer verder. Dan gaan we naar Stellenbosch om wijn te proeven en zo. Pim zij dat al eerder dat we in Stellenbosch waren geweest, maar dat waren de botanische tuinen in Kirstenbosch (Pim en namen...)

Nou, dat was alweer een heel verhaal, iedereen is weer op de hoogte. We gaan zo snel mogelijk regelen dat we foto's op de site kunnen zetten, want die pinguins moet iedereen zien!

Tot later! Fleur

• 12 Maart 2007 - 10:46

Klamme.com:

Heel erg leuk en spannend al die wilde dieren maar heeft iemand nu eindelijk al een nijlpaard gezien?! Of nog beter olifanten!

• 12 Maart 2007 - 14:38

Anke:

He!!!
    Ik lees dat jullie je supergoed vermaken! Mooi zo! Heeft de rode kleur ondertussen plaats gemaakt voor een mooie bruine kleur???
    Nog veel plezier!
    Kus Anke

• 13 Maart 2007 - 09:03

Conny:

Ha vakantiegangers! Ik zit hier natuurlijk stikjaloers te wezen maar ben blij dat jullie het zo leuk hebben! Intussen lijkt het hier ook lente te worden...dus blijkbaar hadden wij ook wel een beetje zon verdiend. Zit op school dus hou het even kort...geniet ervan met volle teugen en laat ons vooral meegenieten! Zoen, Conny
    PS Jammer dat er nou geen soep is op maandag...neem je leuke recepten mee terug?

• 13 Maart 2007 - 16:10

Felix:

vette sjit man! Leuk!

Mag ik de volgende keer niet mee?

veel plezieer!!!!

Felix